DOŚWIADCZENIE I PROFESJONALIZM
W KAŻDYM CALU
OBSŁUGUJEMY KLIENTÓW
W CAŁYM KRAJU
RZETELNOŚĆ I TERMINOWOŚĆ
NASZĄ DEWIZĄ

Co to znaczy, że krata jest zgrzewana?

Kraty pomostowe służą do tworzenia nawierzchni ciągów pieszych na pomostach, rampach, klatkach schodowych w zakładach przemysłowych, oraz różnych instalacji przemysłowych. Wykorzystuje się je również często w magazynach nie tylko na przejściach, lecz także jako elementy regałów i innych miejsc składowania. Jednym z rodzajów krat pomostowych są kraty zgrzewane. Czym się charakteryzują?


Zalety krat pomostowych

Kraty pomostowe są lekkie, a jednocześnie trwałe i wytrzymałe. Skonstruowane są w taki sposób, aby łatwo było utrzymać na nich czystość. Często są stosowane również na zewnątrz. Nie gromadzi się na nich śnieg, co zmniejsza obciążenie całego obiektu.

Ze względu na sposób budowy kraty pomostowe dzielimy na zgrzewane, prasowane lub zaprojektowane indywidualnie do określonych warunków użytkowania.

Jak zbudowane są kraty zgrzewane?

Kraty pomostowe zgrzewane wykonane są poprzez połączenie płaskowników nośnych z prętami poprzecznymi przy pomocy zgrzewania oporowego. W ten sposób między płaskownikami a poprzecznymi prętami powstaje trwałe złącze, odporne na odkształcenia. W miejscu zgrzania płaskowniki i pręty stapiają się w jedną całość. Łączy się je automatycznie na maszynach zwanych zgrzewarkami.

Pręty łączące płaskowniki mogą mieć różne kształty, np. okrągłe, kwadratowe, czworokątne skręcone, żłobione. Dzięki zastosowaniu prętów żłobionych możemy uzyskać kraty antypoślizgowe. W miejscach, gdzie istnieje ryzyko wypadania drobnych przedmiotów przez otwory kraty, stosuje się kraty zgrzewane typu offshore, czyli o oczkach zagęszczonych dodatkowym prętem.

Technologia zgrzewania pozwala na produkcję krat pomostowych o dużej rozpiętości rozmiarów i różnej wielkości oczek. Całość kraty połączona jest spawanym obramowaniem, które zwiększa ich wytrzymałość. Różne wielkości oczek i płaskowników nośnych w kratach zgrzewanych stosuje się w zależności od przeznaczenia i stopnia obciążenia kraty.


Wróć do bloga